Všeobecné obchodní podmínky pro nakupování přes E-Shop www.mitierra.cz
- Obecné informace
- Společnost Mi Hermosa Tierra s.r.o., se sídlem Na příkopě 853/12; Panská 894/4 Nové Město, 110 00 Praha, IČO 17119162, registrována u Městkého soudu v Praze pod spisovou značkou C 366879/MSPH (dále jako „Společnost“ nebo „Prodávající“), prostřednictvím svého internetového obchodu (dále jako „E-Shop“) nacházejícího se na webové adrese www.MiTierra.cz (dále jako „Internetové stránky“), prodává movité věci fyzickým osobám s bydlištěm na území České republiky a právnickým osobám se sídlem v České republice (dále jako „Zákazník“ nebo „Kupující“).
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jako „VOP“) jsou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Společností jakožto prodávajícím a Zákazníkem jakožto kupujícím prostřednictvím E-Shopu a postupem popsaným ve VOP (dále jako „Smlouva“).
- VOP upravují proces uzavírání Smlouvy, to je kromě jiného skutečnost, kdy dochází k uzavření Smlouvy mezi Společností a Zákazníkem.
- VOP upravují práva a povinnosti v souvislosti s vedením zákaznického účtu podle části II. těchto VOP.
- Kontaktní údaje a informace o Společnosti jsou dostupné zde[1] .
- II. Zákaznický účet
- Zákazník nebo kterákoliv jiná osoba (dále jako „Uživatel“) si může vytvořit zákaznický účet (dále jako „Zákaznický účet“), a to prostřednictvím registrace na Internetových stránkách.
- Zákaznický účet slouží k uzavření jedné nebo více Smluv a uplatňování dalších práv Zákazníka dle Smlouvy, za podmínky, že Uživatel vyplní požadované údaje v tomto Zákaznickém účtu.
- Prostřednictvím Zákaznického účtu může Uživatel
- sledovat historii uzavřených Smluv a objednávek zadaných prostřednictvím Zákaznického účtu,
- sledovat stav zadané objednávky,
- používat kontaktní formulář,
- přihlásit se k odběru newsletteru Společnosti,
- podat reklamaci jím zakoupeného zboží.
- Podmínkou vytvoření Zákaznického účtu je registrace, to je vyplnění registračního formuláře, ve kterém je potřebné vyplnit a uvést následující údaje: e-mailovou adresu a heslo, a dále provést další případné požadované kroky.
- Na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři bude zaslána zpráva s uvedením způsobu potvrzení registrace spolu s dalšími informacemi. Okamžikem potvrzení registrace je uzavřena smlouva mezi Zákazníkem a Společností, jejímž předmětem je užívání Zákaznického účtu (dále jako „Smlouva o zákaznickém účtu“).
- Zákazník je povinen v zákaznickém účtu uvádět správně a pravdivě údaje o své osobě a zajistit jejich aktualizaci. Nepřesnost, neúplnost a nesprávnost těchto údajů je k tíži Zákazníka.
- Smlouvu o zákaznickém účtu lze ukončit zasláním žádosti o smazání zákaznického účtu na email info@mitierra.cz . Toto ukončení není možné, pokud nebyla doposud splněna Smlouva uzavřená za použití Zákaznického účtu, přičemž splněním Smlouvy se pro tyto účely rozumí předání zboží Kupujícímu a zaplacení kupní ceny Prodávajícímu.
- Zpracování osobních údajů v souvislosti s vedeném Zákaznického účtu a v souvislosti s plněním práv a povinností účastníků Smlouvy o zákaznickém účtu se řídí Informací o zpracování osobních údajů, která je dostupná zde.
- Účastník nesmí zneužít Zákaznický účet k újmě Společnosti, a to především nesmí způsobit narušení nebo přetížení elektronických komunikačních systémů Společnosti nebo jiných subjektů přímo či nepřímo zapojených do provozování Internetových stránek.
- Zákazník je povinen chránit přístupové údaje k Zákaznickému účtu. Zákazník není oprávněn umožnit užívání Zákaznického účtu třetím osobám.
- Poruší-li uživatel povinnosti podle VOP, Společnost je oprávněna s okamžitou účinnosti ukončit Smlouvu o zákaznickém účtu a/nebo zamezit dalšímu přístupu Účastníka k Zákaznickému účtu, a to, aniž by se vyžadovala předchozí upozornění či výzva k nápravě uživateli.
- Informace o zboží uvedeném na Internetových stránkách
- Veškeré zboží uvedené na Internetových Stránkách je zcela nové a bez fyzických a právních vad, s výjimkou tzv. outletových produktů, jejichž případné vady a poškození jsou uvedeny v popisu produktu. Na Internetových stránkách se nachází také základní popis nabízeného zboží.
- Ceny zboží, které je nabízeno Prodávajícím na Internetových stránkách, jsou uvedeny s daní z přidané hodnoty (DPH).
- Veškeré zboží, které je nabízeno Prodávajícím na Internetových stránkách, bude odesláno Zákazníkovi nejpozději do 3 pracovních dnů od obdržení platby za objednávku.
- Zboží uvedené na Internetových na Stránkách, které Prodávající tímto nabízí k uzavření Smlouvy, představuje nabídku Prodávajícího ve smyslu § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jako „Občanský zákoník“), s výhradou vyčerpání zásob zboží nebo jiné okolnosti na straně Prodávajícího či stojící mimo Prodávajícího, která by mu bránila, byť i částečně plnit Smlouvu.
- Uzavření Smlouvy
- Podmínkou uzavření Smlouvy, je učinění právně závazné objednávky Kupujícím (dále jako „Objednávka“), a to tak, že Kupující provede následující:
- Kupující vloží jím požadované zboží do elektronického nákupního košíku (dále jako „Objednané Zboží“), způsobem požadovaným na Internetových stránkách,
- Kupující označí způsob doručení / dopravy Objednaného zboží,
- Kupující označí způsob úhrady kupní ceny za Objednané zboží,
- pokud Kupující neuzavírá Smlouvu prostřednictvím Zákaznického účtu, Kupující vyplní také požadované identifikační a kontaktní údaje o své osobě, a to včetně telefonního čísla a emailové adresy,
- Kupující vyplní nebo označí další požadované nebo volitelné údaje,
- Kupující se seznámí s těmito VOP a toto seznámení potvrdí požadovaným způsobem,
- Kupující se seznámí s dalšími dokumenty a toto seznámení potvrdí požadovaným způsobem, a
- Kupující dokončí Objednávku zakliknutím tlačítka “Objednat a zaplatit” (v případě online platby) a tlačítka “Potvrdit nákup” (v případě jiných forem platby).
- Prodávající přijme Objednávku zpravidla bez zbytečného odkladu, nejpozději však do tří pracovních dnů ode dne odeslání Objednávky (dále jako „Akceptace“), a to e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu Kupujícího.
- Smlouva je uzavřena okamžikem doručení Akceptace Kupujícímu.
- V případě zřejmé nesprávnosti způsobené v důsledku lidské chyby nebo technické závady nebo jiné okolnosti, která se týká ceny a vlastnosti zboží uvedené na Internetových stránkách, a to zejména, pokud skutečná cena zboží neodpovídá ceně uvedené na Internetových stánkách, nejedná-li se o slevu výslovně uvedenou Prodávajícím na Internetových stránkách, má Prodávající právo odstoupit od Smlouvy do sedmi dnů ode dne odeslání Objednávky, a to i pro provedení Akceptace.
- Kupní cena
- Kupující je povinen zaplatit kupní cenu za Objednané zboží způsobem, který zvolí v Objednávce, přičemž kupní cenou se rozumí nejenom cena samotného Objednaného zboží, ale i cena dopravy Objednaného zboží dle zvoleného způsobu dopravy Objednaného zboží a další náklady spojené s plněním Smlouvy (dále jako „Kupní cena“).
- Kupní cenu lze uhradit následujícími způsoby:
- Platba v hotovosti na pokladně místa osobního odběru. Ve vybraných případech si Společnost vyhrazuje právo na dodatečné telefonické ověření těchto Objednávek.
- Bankovním převodem – forma platby pro Zákazníky, kteří se sami přihlásí do online bankovnictví, navštíví pobočku banky nebo poštu. Po zadání objednávky obdrží Zákazník e-mailem číslo bankovního účtu, na který má být převedena správná částka. Jakmile je platba zaúčtována na bankovním účtu Společnosti, je objednávka předána do skladu Společnosti k dokončení a přípravě expedice.
- Platební kartou (Visa, Mastercard).
přičemž Prodávající je oprávněn omezit nabízené způsoby úhrady zboží ve vztahu k některému nabízenému zboží.
- Kupující je povinen zaplatit Kupní cenu do tří dnů od doručení Akceptace. Nebude-li Kupní cena uhrazena v této lhůtě, Prodávající má právo odstoupit od Kupní smlouvy; tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody. Do doby, než bude Kupní cena plně uhrazena, Prodávající není povinen předat zboží Kupujícímu a/nebo jej odeslat Kupujícímu.
- Po úhradě Kupní ceny Prodávající doručí Kupujícímu elektronicky daňový doklad o úhradě Kupní ceny na jeho emailovou adresu; písemný daňový doklad Prodávající doručí Kupujícímu, pokud o to požádá Kupující způsobem stanoveným Prodávajícím, a to spolu s dodaným Objednaným zbožím.
- Dodání Objednaného zboží
- Prodávající je povinen doručit Kupujícímu Objednané zboží na místo jím určené v Objednávce, a to v závislosti od způsobu doručení, který určil Kupující v Objednávce. Kupující je povinen převzít Objednané zboží na tomto místě.
- Objednané zboží lze doručit Kupujícímu jedním z následujících způsobů:
- specializovanou kurýrní společností, a
- prostřednictvím služby „Zásilkovna“ provozované společností Zásilkovna s.r.o., IČO: 28408306, se sídlem Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9.
- Nepřevezme-li Kupující nebo jím zplnomocněná osoba Objednané Zboží v místě jím určeném a v termínu, který mu bude předem oznámen a Objednané Zboží bude nutno doručit opakovaně, přičemž Prodávajícímu vzniknou v důsledku této skutečnosti další náklady, Prodávající je oprávněn požadovat po Kupujícím úhradu takto vzniklých zvýšených nákladů. Dojde-li k opakovanému doručování Objednaného Zboží a Kupující ho opětovně nepřevezme, Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy; tímto není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody.
- V případě osobního odběru Prodávající informuje o možnosti vyzvednout si Objednané zboží e-mailem. Objednané zboží musí být vyzvednuto do tří dnů od obdržení informace o možnosti vyzvednutí Objednaného zboží.
Objednané zboží, které nebude vyzvednuto ve stanovené lhůtě, bude odesláno zpět, přičemž prodávající má právo odstoupit od Smlouvy; tímto není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody.
- V případě, kdy u jednotlivých druhů objednaného zboží existují velké rozdíly v dodacích lhůtách nebo způsobu balení, které jsou součástí jedné Objednávky zboží, může Prodávající rozhodnout o rozdělení doručení Objednaného zboží na několik dílčích částí, tzn. Objednané zboží bude dodáno po částech.
V takovém případě může dojít ke změně nákladů na dopravu, to je k navýšení Kupní ceny, o čemž je Prodávající povinen informovat Kupujícího. Pokud Kupující neakceptuje toto navýšení Kupní ceny o tyto zvýšené náklady na dopravu a neuhradí je, Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy.
- Kupující je při převzetí Objednaného Zboží, nejedná-li se o osobní odběr, povinen prohlédnout a zkontrolovat obal, ve kterém je zabaleno Objednané zboží. Kupující je v případě jakýchkoliv závad či porušení obalu Objednaného zboží tuto skutečnost neprodleně oznámit osobě, která předává Kupujícímu Objednané zboží a rovněž vyrozumět Prodávajícího o této skutečnosti. V případě, že obal, v němž je Objednané zboží zabaleno, je závadný nebo je porušen, Kupující nemá povinnost převzít Objednané zboží.
- Vlastnické právo k Objednanému zboží a přechod nebezpečí škody na věci
- Vlastnické právo k Objednanému zboží přechází na Kupujícího úplným zaplacením Kupní ceny a jeho převzetím Kupujícím.
- Nebezpečí škody na věci přechází na Kupujícího převzetím Objednaného zboží.
- Odpovědnost za vady
- Práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího týkající se práv Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými ustanovením občanského zákoníku a to zejména § 1914 až 1925 Občanského zákoníku a § 2099 až 2014 Občanského zákoníku.
- Kupující je povinen uplatnit práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při dostatečné péči zjistit.
- Práva z vadného plnění lze uplatnit:
- vyplněním elektronického formuláře, který lze najít zde a zasláním e-mailem na adresu: reklamace@mitierra.cz , nebo
- písemně na adresu: „Mi hermosa tierra sro, Na příkopě 853/12 Nové Město, 110 00 Praha.“
- v sídle naší společnosti
- IX. Ustanovení VOP určené pro spotřebitele
- Tato část IX. VOP se použije, je-li Kupujícím fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá/uzavřela Smlouvu s Prodávajícím (dále jako „Spotřebitel“), přičemž ustanovení této části se použijí přednostně před ostatními ustanoveními VOP.
- 2. Spotřebitel může v souladu s § 1829 a násl. Občanského zákoníku, odstoupit od Smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme Objednané zboží, nebo
- poslední kus Objednaného zboží, objedná-li Spotřebitel v rámci jedné Objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky Objednaného zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku Objednaného zboží, je-li ve smlouvě sjednána pravidelná dodávka Objednaného zboží po sjednanou dobu
(dále jako „Odstoupení od Smlouvy“).
- Spotřebitel může učinit Odstoupení od Smlouvy následujícími způsoby
- vyplněním elektronického formuláře, který lze najít zde, a zasláním na adresu: reklamace@mitierra.cz , nebo
- písemně na adresu: „Mi hermosa tierra sro, Na příkopě 853/12 Nové Město, 110 00 Praha.“
- Bližší informace k Odstoupení od Smlouvy, včetně práv a povinností Spotřebitele, které mu vyplývají z Občanského zákoníku, se nacházejí v příloze č. 1 těchto VOP.
- Vzorový formulář pro Odstoupení od Smlouvy se nachází v příloze č. 1 těchto VOP.
- Práva Spotřebitele z vadného plnění se řídí také § 2165 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jako „Zákon o ochraně spotřebitele“).
- Spotřebitel může vytknout vadu Objednaného zboží, která se na věci projeví v době dvou let od jeho převzetí. Jedná-li se o použité Objednané zboží tato lhůta se zkracuje na dobu trvání jednoho roku.
- Prodávající je povinen Spotřebiteli vydat při uplatnění práv z vadného plnění písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Spotřebitel práva z vadného plnění uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení práv z vadného plnění Spotřebitel požaduje a kontaktní údaje Spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení práv z vadného plnění.
- Smlouva uzavřená mezi Spotřebitelem a Prodávajícím se řídí právem České republiky.
- Veškeré spory mezi Spotřebitelem a Prodávajícím týkající se Smlouvy a/nebo těchto VOP jsou příslušné řešit věcně a místně příslušné soudy České republiky.
- X. Ustanovení VOP určené pro podnikatele
- Tato část X. VOP se použije, je-li Kupujícím fyzická nebo právnická osoba, která není Spotřebitelem a která uzavírá/uzavřela Smlouvu s Prodávajícím (dále jako „Podnikatel“).
- Smlouva uzavřena mezi Spotřebitelem a Prodávajícím se řídí právem České republiky.
- Veškeré spory mezi Podnikatelem a Prodávajícím týkající se Smlouvy a/nebo těchto VOP je příslušný řešit věcně a místně příslušný soud Prodávajícího v České republice.
- Závěrečná ustanovení
- Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoliv změnit nebo zrušit, a to stejným způsobem, jakým tyto VOP uveřejnil.